مقالات

کفپوش های جدید وینیل (2023) عاملی موثر در دکوراسیون داخلی مدرن

کفپوش های جدید وینیل یا همان مدل‌های PVC به‌عنوان جدیدترین و رایج‌ترین کفپوش ها برای به‌کارگیری در دکوراسیون داخلی منزل مسکونی، محیط‌های تجاری، اداری و بیمارستان‌ها انتخاب می‌شوند. این محصولات چندلایه در مقابل عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند. مقاومت بالا، داشتن مدل‌های مختلف با زیبایی بی‌نظیر در کنار قیمت مناسب آن‌ها باعث شده‌اند تا با استقبال روبه‌رو شوند.

بهینه سازی دکوراسیون داخلی با استفاده از کفپوش های جدید وینیل

بهینه سازی دکوراسیون داخلی با استفاده از کفپوش های وینیل امکان‌پذیر است؛ زیرا این محصولات علاوه بر طرح زیبایی که دارند؛ دارای چندین لایه خاص نیز هستند:

  1. لایه اول آن دارای ویژگی‌های ضد UV است؛ بنابراین در مقابل تابش نور خورشید مقاوم است.
  2. لایه دوم آن یک‌لایه پوششی است. با قراردادن این لایه در بین لایه‌های اول و دوم استحکام کفپوش های جدید وینیل افزایش پیدا می‌کند.
  3. سومین لایه را با نام لایه طرح می‌شناسند.
  4. لایه چهارم از پلی‌وینیل‌کلراید یا همان PVC که یک نوع پلیمر ترموپلاستیک است تشکیل شده است. لایه چهارم اصلی‌ترین لایه کفپوش های جدید وینیل است.
  5. لایه آخر نیز وظیفه دارد تا کفپوش وینیل مدرن را بر روی سطح محکم نگه دارد و از ایجاد انحراف در هنگام واردآمدن فشار جلوگیری به عمل آورد.

طراحی مدرن دکوراسیون داخلی از جمله دکوراسیون داخلی منزل کوچک و بزرگ با استفاده از کفپوش وینیل بسیار بهینه است. این محصول به‌صورت قطعه‌قطعه تولید شده است؛ بنابراین با ایجاد خرابی در هر تایل می‌توان آن را تعویض کرد و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی به عمل آورد. کفپوش های شیت یا رولی از دیگر انواع این محصول هستند که در صورت معیوب‌شدن می‌توان یک رول آن را تعویض کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کفپوش های وینیل می‌توان به عایق صوتی و حرارتی آن‌ها اشاره کرد. این مورد باعث شده است تا استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی منزل مسکونی و اداری بسیار مناسب و بهینه باشد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل آید. علاوه بر این، کفپوش های جدید وینیل ضد آب هستند؛ بنابراین استفاده از کفپوش وینیل در سرویس بهداشتی و حتی حمام می‌تواند بهینه و به‌صرفه باشد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به نصب راحت و بی‌دردسر آن اشاره کرد. برای نصب نیازی به تخریب کف و دیوار نیست و به‌راحتی در هر مکانی نصب می‌شود. معمولاً فروش کفپوش پشت چسب‌دار با استقبال روبه‌رو می‌شود؛ زیرا به‌راحتی به کف می‌چسبند و تغییر شکل نمی‌دهند.

استفاده از کفپوش های جدید وینیل برای مکان‌های پر تردد بسیار مناسب است؛ زیرا در برابر رفت‌وآمد و واردآمدن فشار و ساییدگی بسیار مقاوم هستند. همین موضوع باعث شده است تا در بیمارستان‌ها و بسیاری از مناطق اداری و حتی تجاری از این کفپوش ها استفاده کنند.

اگرچه این کفپوش ها در مقابل خط‌وخش مقاوم هستند؛ اما توصیه می‌شود در هنگام نصب از پایه‌های نرم و لایه‌های محافظتی استفاده کنید تا ریسک خراب‌شدن آن‌ها به حداقل برسد.

از دیگر ویژگی‌های کفپوش های وینیل می‌توان به قابلیت پاک‌شوندگی مناسب آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، وینیل نسبت به سایر مدل‌های مشابه دیرتر دچار آلودگی و کثیفی می‌شود.

خاصیت ضد لغزشی و ضد حریقی محصول باعث شده تا این کف‌پوش‌ها محبوبیت بیشتری داشته باشند؛ زیرا بهینه‌تر هستند.

کفپوش های جدید وینیل

گستره رنگ بندی و طرح‌های کفپوش های جدید وینیل

گستره رنگ بندی و طرح‌های کفپوش وینیل بسیار زیاد است. علاوه بر این، کفپوش وینیل خانگی در ابعاد و سایزهای مختلفی نیز وجود دارند. معمولاً ضخامت کفپوش های وینیل بین 1.2 تا 3 میلی‌متر است که می‌توان بسته به نیاز خود از آن‌ها استفاده کرد. این رنگ‌بندی‌ها باعث می‌شوند تا طرح و نمای کلی محیط به‌خوبی تغییر کند.

کفپوش های وینیل در طرح‌های مختلفی مانند طرح چوب، کاشی و طرح‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در محیط‌های مسکونی و یا تجاری استفاده کرد. معمولاً کفپوش ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند. انواع تک‌رنگ این محصول برای به‌کارگیری در بیمارستان‌ها، سالن‌های ورزشی، محیط‌های اداری و … بسیار مناسب هستند.

معمولاً این کفپوش ها دارای ویژگی‌های آنتی‌باکتریال و ضد الکتریسیته ساکن هستند؛ بنابراین از لحاظ بهداشتی مناسب‌تر هستند و در بیمارستان‌ها، اورژانس، اتاق عمل و سایر مکان‌های بیمارستان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در برخی از موارد، انواع تخته یا پروفیل این کفپوش ها بسیار شبیه به پارکت‌ها است؛ بنابراین می‌توان با هزینه بسیار کمتر و با سرعت بیشتر اقدام به نصب این نوع کفپوش یکپارچه کرد.

به‌طورکلی طرح‌های ایجاد شده بر روی کفپوش های جدید وینیل به سه صورت زیر ایجاد می‌شوند:

  • طرح‌های پرینت شده
  • طرح‌های تزئینی
  • طرح‌های لاکچری

در کفپوش ها با طرح‌های پرینت شده یک طرح باکیفیت بر روی آن‌ها پرینت و چاپ شده است. برای ایجاد این محصول از طرح چوب، سنگ مرمریت و دیگر مدل‌ها و طرح‌ها استفاده می‌شود.

در کفپوش ها با طرح تزئینی بر خلاف نوع چاپی طرح و رنگ ایجاد شده پرینت نشده است و رنگ و چاپ به‌صورت دانه‌های ریز بر روی کفپوش قرار گرفته است. معمولاً این کفپوش لایه‌ای کاملاً یک‌دست دارد.

کفپوش های جدید وینیل لاکچری با استفاده از دستگاه‌های حرفه‌ای به‌صورت 3D تولید می‌شوند. طرح‌های ایجاد شده بر روی این نوع محصول، به‌ظاهر واقعی هستند و در هنگام راه‌رفتن بر روی آن‌ها احساس خوشایندی به افراد دست می‌دهد.

طرح‌ های کفپوش های جدید  وینیل PolyFlor

طرح ‌های جدید کفپوش های وینیل polyflor باعث شده‌اند تا زیبایی و راحتی به محیط القا شود. این طرح ‌های جدید به دلیل ویژگی‌های مثبت و قیمت مناسبی که دارند؛ بیشتر در پروژه‌ها مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. این کفپوش ها در رنگ‌های مختلف خنثی و غیرخنثی همچون سفید، خاکستری، قهوه‌ای و دیگر رنگ‌ها تولید می‌شوند.

طرح‌ های کفپوش های جدید وینیل دارای قدرت انعطاف‌پذیر بسیار بالایی هستند؛ بنابراین دارای مقاومت بالایی برخوردار هستند و طول عمر بالاتری هم دارند. طرح های جدید این محصول به‌گونه‌ای تنوع دارند که مشتری در هنگام انتخاب آن‌ها مردد خواهد شد و می‌تواند یک انتخاب شیرین را در بین طرح ‌های مختلف polyflor داشته باشد.

در هنگام خرید طرح‌های جدید کفپوش های وینیل polyflor حتماً به دکوراسیون منزل یا محیط کار نیز توجه داشته باشید. داشتن طرح‌های متنوع، این امکان را به مشتری می‌دهد تا مطابق با دکوراسیون، مبلمان، فرش‌ها و سایر وسایل، طرح موردنظر خود برای ارتقای زیبایی منزل انتخاب نماید.

قیمت کفپوش های جدید وینیل رولی به‌صرفه‌تر از مدل‌های تایل و تخته‌ای است؛ بنابراین خرید آن می‌تواند برای شما به‌صرفه‌تر باشد. به یاد داشته باشید برای نصب باید دستورالعمل‌های تولیدکننده کفپوش را رعایت کنید؛ بنابراین توصیه می‌شود تا از کمک یک متخصص برای نصب کفپوش بهره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *