مقالات

کفپوش فروشگاهی ، تاثیر آن بر فضای مکان‌های تجاری

کفپوش فروشگاهی

کفپوش فروشگاهی، تاثیر آن بر فضای مکان‌های تجاری

کفپوش یکی از لوازم اصلی تجهیز دکوراسیون داخلی ساختمان است که با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع طراحی و نصب می‌شود. کاربری تجاری ساختمان، انتخاب نوع کفپوش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در صورتی که قصد انتخاب و نصب کفپوش فروشگاهی دارید، بهتر است خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ایجاد فضایی مجذوب کننده و زیبا با کفپوش فروشگاهی

کفپوش،‌ کف یک ساختمان را می‌پوشاند و در زیبایی و جلوه آن تاثیرگذار است. انتخاب کفپوش اداری تجاری مناسب در لوکس بودن فضا و جلب نظر خریداران و مشتریان تاثیرگذار است. بنابراین هزینه و زمانی که برای انتخاب کفپوش مناسب فروشگاهی صرف می‌کنید، هدر نمی‌رود و موجب افزایش رضایتمندی مشتریان و بالارفتن بازدهی فروشگاه می‌شود.

تاثیر کفپوش فروشگاهی در دکوراسیون داخلی

کفپوش‌های‌ فروشگاهی انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع متریال، طرح و رنگ دسته‌بندی می‌شوند. با توجه به اینکه انتخاب کفپوش یکی از اقدامات مهم طراحی دکوراسیون داخلی است، برای خرید کفپوش فروشگاهی و تکمیل دکوراسیون باید به موارد زیر توجه کنید.

1.    رنگ کفپوش فروشگاهی

یکی از ملاک‌های بااهمیت برای انتخاب کفپوش مناسب در فروشگاه‌ها و مراکز اداری و تجاری رنگ آن است. رنگ کفپوش باید با سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند رنگ دیوار، سقف، رنگ لوازم اداری هماهنگ باشد تا هارمونی مناسبی در محیط برقرار شود و توجه مخاطبان جلب شود.

در انتخاب رنگ کفپوش اداری تجاری باید به ابعاد محیط هم توجه کنید. برای محیط‌های با متراژ کوچک باید رنگ‌های روشن را انتخاب کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر بیاید. اما در فروشگاهای بزرگ با محدودیت انتخاب رنگ مواجه نیستید و می‌توانید رنگ‌های تیره کفپوش را هم انتخاب کنید.

همان‌طور که کفپوش‌ها رنگ‌های متنوعی دارند، طرح‌های مختلفی هم دارند. تنوع طرح ‌های کفپوش فروشگاهی باعث شده تکمیل دکوراسیون مغازه و محیط‌های اداری با محدودیت همراه نباشد و طراح دکوراسیون بتواند به راحتی کفپوش مناسب را انتخاب کند.

2.    قیمت مناسب کفپوش

یکی از دغدغه‌های کسانی که قصد تکمیل دکوراسیون داخلی فروشگاه دارند قیمت کفپوش است. واقعیت این است که قیمت کفپوش فروشگاه ثابت نیست و تحت تاثیر متریال و مرغوبیت آن است. به عبارت دیگر انواع مختلف کفپوش‌هایی که برای فروشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند، قیمت‌های متفاوتی دارند و خریدار می‌تواند متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارد، از بین متریال‌های سنگ، سرامیک، pvc، پارکت و … کفپوش مناسب را انتخاب کند.

درجه کیفیت کفپوش از عوامل مهم دیگری است که قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کفپوش‌های مرغوب و درجه‌یک قیمت بالاتری داند، اما در عوض ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند.

بنابراین توصیه می‌کنیم برای اینکه بتوانید به مدت طولانی از کفپوش‌ها استفاده کنید و مجبور نباشید بعد از مدتی آن‌ها را تعویض یا بازسازی کنید از خرید کفپوش مغازه ارزان اجتناب کنید.

3.    مقاومت کفپوش فروشگاهی در مکان های پر تردد

فروشگاه‌ها و محیط‌های اداری پر تردد هستند. بنابراین یکی از نکات مهمی که در خرید کفپوش فروشگاهی تاثیرگذار است مقاومت و ماندگاری آن است. زیرا رفت و آمد مکرر به فروشگاه از عوامل مهمی است که باعث استهلاک و فرسایش کفپوش می‌شود.

 بنابراین در صورتی که خریدار در انتخاب کفپوش دقت نکند و دنبال کفپوش مغازه ارزان باشد که مقاومت مطلوبی ندارد، خیلی زود مجبور به تعمیر آن می‌شود. در نتیجه باید هزینه اضافی برای تعمیر و تعویض کفپوش بپردازد.

کفپوش فروشگاهی

 

4.    نگهداری و نظافت آسان کفپوش اداری تجاری

هنگام انتخاب بهترین کفپوش فروشگاهی باید به شیوه نگهداری از آن دقت کنید. در صورتی که نگهداری از کفپوش آسان باشد، با شوینده‌های معمولی به راحتی تمیز می‌شود و،نصب آن اقدامی هوشمندانه است.

 رفت و آمدهای مکرر در محیط‌های اداری و تجاری سبب کثیف شدن سریع کفپوش می‌شود. بنابراین لازم است از کفپوش مناسبی استفاده شود که نظافت آن آسان باشد و نیازی به نگهداری نداشته باشد. همچنین بهتر است کفپوشی را برای فروشگاه انتخاب کنیم که در صورت خرابی یا آسیب لازم نباشد کل کفپوش را تعویض کنیم. بلکه باید امکان تعمیر یا تعویض قسمت آسیب‌دیده وجود داشته باشد.

 انواع کفپوش فروشگاهی

  • کفپوش چوبی

کفپوش چوبی از پرطرفدارترین کفپوش‌های فروشگاهی است که در برابر سائیدگی و خراشیدگی مقاومت بالایی دارد و تا سال‌ها قابل استفاده است. اما رطوبت کیفیت آن را از بین می‌برد. همچنین با استفاده از کفپوش چوبی می‌توان محل مورد نظر را به بهترین شکل تجهیز کرد. اگر دنبال خرید کفپوش مغازه ارزان هستید، کفپوش چوبی مناسب نیست، چون قیمت بالایی دارد.

  • پارکت لمینت

یکی دیگر از کفپوش‌های پرطرفدار فروشگاهی، پارکت لمینت است. پارکت لمنیت با رنگ‌بندی متنوع و مقاومت بالا یک انتخاب مناسب است. به خصوص اینکه یک لایه ضد آب دارد و مقاومت آن را در برابر رطوبت افزایش می‌دهد. بنابراین پارکت لمنیت جایگزین مناسبی برای کفپوش‌های چوبی است.

به این نکته هم دقت داشته باشید که پارکت لمینت قطعه قطعه است و قطعه‌های آن به صورت کلیک‌خور به هم وصل می‌شوند. در نتیجه طی مدت زمان کوتاهی می‌توان فروشگاه بزرگی را با آن تجهیز نمود. همچنین در صورتی که آسیبی روی آن ایجاد شود می‌توان فقط همان یک قطعه از پارکت لمینت را تعویض کرد.

  • موکت تایل

یکی از ملاک‌های انتخاب مناسب‌ترین کفپوش اداری تجاری این است که راه رفتن روی آن سر و صدای زیادی تولید نکند و عایق مناسبی در برابر سر و صدا باشد. موکت تایل یکی از مناسب‌ترین کفپوش‌های فروشگاهی است که ضربه‌گیری مناسبی دارد و می‌تواند آلودگی صوتی را در محیط کاهش دهد. به همین دلیل برای فروشگاه‌های بزرگ و پرفت و آمد مناسب است.

  • کفپوش pvc

 یکی دیگر از انواع کفپوش مناسب برای فروشگاه، کفپوش pvc است. pvc به پلاستیک‌های فشرده گفته می‌شود که با مواد پلیمری تولید می‌شوند و در مقابل خراش، سائیدگی یا پارگی مقاوم هستند. بنابراین درصورتی که لوازم سنگین روی آن‌ها جابه‌جا شوند، آسیب نمی‌بینند.

دقت داشته باشید هر چقدر چگالی لایه‌های pvc بیشتر باشد، استحکام کفپوش هم بیشتر می‌شود.  این کفپوش از چند لایه مقاوم و ضد آب ساخته شده که به راحتی نظافت می‌شود. همچنین با توجه به اینکه کفپوش pvc ضد لغزندگی است، برای کارکنان و مشتریان فروشگاه ایمن است و احتمال بروز آسیب را کاهش می‌دهد.

  • کفپوش اپوکسی

کسانی که تمایل دارند کف فروشگاه یا ساختمان اداری را با کفپوش آنتی‌باکتریال بپوشانند، می‌توانند از کفپوش‌های اپوکسی استفاده کنند که به راحتی تمیز می‌شوند و در مقابل آسیب و فشار هم مقاوم هستند. این کفپوش‌ها طول عمر طولانی دارند و تا مدت زمان طولانی قابل استفاده هستند. همچنین به دلیل اینکه نیاز به نگهداری ندارند، نصب آن‌ها مقرون‌به صرفه است.

جمع بندی

فروشگاه‌ها و مراکز اداری تجاری نسبت به ساختمان‌های مسکونی پرتردد هستند و نیاز به کفپوشی دارند که مقاومت بالایی داشته باشد. در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع کفپوش فروشگاهی آشنا کنیم و ملاک‌های بااهمیت که برای خرید انواع رنگ‌ها و طرح ‌های کفپوش‌ فروشگاهی باید در نظر داشته باشید را به شما یادآوری کنیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما کافی باشد و بتوانید با استفاده از آن ساختمان اداری و تجاری را با مناسب‌ترین کفپوش فروشگاهی تجهیز کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *