مقالات

پر فروش ترین کفپوش طرح پارکت 2024 چیست؟ انواع کفپوش خانگی طرح پارکت

کفپوش طرح پارکت

خرید کفپوش طرح پارکت خانگی

چوب به عنوان یکی از متریال‌های محبوب در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود. در هر بخش از خانه که از چوب استفاده کنید، شاهد زیبایی فوق العاده خانه خودتان خواهید بود. یکی از انواع کفپوش‌های موجود در بازار که محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم پیدا کرده است، کفپوش طرح پارکت است. این کفپوش‌ها که با ظاهر چوبی در ساختمان‌های مسکونی و خانه‌های شما خوش می‌درخشند، می‌توانند با تنوع بالایی نیز خریداری شوند. اگر برای شما مهم است که از بهترین کفپوش خانگی طرح پارکت استفاده کنید، این مقاله را بخوانید تا شما را با انواع کفپوش طرح پارکت و جزئیات هر کدام از آن‌ها آشنا کنیم.

کفپوش طرح پارکت چیست؟

پارکت به عنوان یکی از کفپوش‌های محبوب خانگی شناخته می‌شود که ظاهر بسیار جذابی به خانه‌های مسکونی شما می‌دهد. پارکت‌ها از جنس چوب طبیعی هستند و قیمت بسیار بالایی دارند. از طرفی حساسیت در نگهداری آن‌ها باعث شده تا افراد علاقه زیادی به خرید این کفپوش‌ها نداشته باشند. با این حال نمی‌توان از زیبایی کفپوش‌های چوب گذشت. همین موضوع باعث تولید کفپوش‌هایی به نام کفپوش طرح پارکت شده است.

کفپوش طرح پارکت، یکی از خاص‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار است که دارای ظاهری مشابه با پارکت بوده؛ اما با چوب طبیعی ساخته نمی‌شود. به همین خاطر، کفپوش‌های طرح پارکت با قیمت مناسب‌تری ساخته می‌شوند و می‌توانند تا چندین سال در یک مکان دوام داشته باشند. این کفپوش‌ها به دلیل داشتن ظاهر چوبی، می‌توانند زیبایی خانه‌های مسکونی را به حداکثر برسانند. به همین خاطر می‌توان آن‌ها را برای سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار داد.

کفپوش طرح پارکت

انواع کفپوش طرح پارکت

انتخاب کفپوش خانگی طرح پارکت در خانه‌های مسکونی، می‌تواند زیبایی خانه‌های شما را چندین برابر کند. وقتی از این کفپوش‌ها استفاده می‌کنید، متوجه زیبایی خانه خودتان خواهید شد. به خصوص اگر از رنگ‌های خاص این کفپوش‌ها در خانه خودتان استفاده کنید. دو مدل کفپوش طرح پارکت در بازار موجود است که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. در نهایت اینکه کدام مدل از این کفپوش‌ها را انتخاب کنید، بستگی به سلیقه و نظر شخصی شما دارد.

کفپوش طرح پارکت

کفپوش لمینت

احتمالا شما هم تا به حال نام کفپوش لمینت را شنیده‌اید. در اصطلاح لمینت به محصولاتی گفته می‌شود که از چندین لایه مختلف ساخته شده‌اند. بنابراین، همین جا می‌توانیم متوجه شویم که کفپوش لمینت، کفپوشی است که با چند لایه از مواد مختلف ساخته شده باشد. این کفپوش‌ها از جنس چوب طبیعی نیستند و آن‌ها با الیاف چوب فشرده ساخته شده‌اند؛ اما ظاهر کفپوش لمینت مانند پارکت است. به همین خاطر این کفپوش طرح پارکت خانگی، از محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم برخوردار است.

کفپوش لمینت برخلاف پارکت‌های چوبی دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت است. احتمال باد کردن این کفپوش‌ها در شرایط مختلف پایین است و می‌توان با حداکثر ایمنی تا چندین سال از این کفپوش‌ها استفاده کرد. بنابراین، با کفپوش لمینت، یک کفپوش خاص با ظاهر چوبی خواهید داشت که ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد.

کفپوش طرح پارکت

مزایای کفپوش لمینت طرح پارکت

کفپوش‌های لمینت طرح پارکت، معایب پارکت‌های چوبی را ندارند و می‌توانند مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف از خود نشان دهند. تنوع در مدل‌های لمینت بسیار بیشتر از پارکت‌های چوبی است. به همین خاطر می‌توان آن‌ها را برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری با سبک‌های دکوراسیون مختلف مورد استفاده قرار داد. از جمله دیگر مزایای کفپوش‌های لمینت طرح پارکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع در مدل‌ها و رنگ بندی‌های لمینت
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت تا 12 ساعت
  • دارای بافت طبیعی
  • امکان استفاده مجدد

  کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی، یکی از بهترین کفپوش‌های ساختمانی است که در سال‌های اخیر به دلیل داشتن مزایای متنوع توانست محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند. کفپوش پی وی سی از چندین لایه مختلف شامل پلیمر پی وی سی و فایبرگلاس ساخته شده است که هر کدام می‌توانند مقاومت این کفپوش را به حداکثر برسانند. اگرچه کفپوش‌های پی وی سی از مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند، اما ماندگاری بسیار بالایی دارند و می‌توانند در مقایسه با کفپوش پارکت، مقاوم‌تر باشند.

کفپوش‌های پی وی سی دارای ساختار منعطفی هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را در محل پروژه نصب کرد. روی سطح این کفپوش‌ها، طرح‌های متنوع چوب دیده می‌شود. از این رو ظاهر کفپوش‌های پی وی سی مانند کفپوش پارکت است. با این حال براق بودن سطح خارجی این کفپوش‌ها، باعث شده تا آن‌ها کمی مصنوعی‌تر از پارکت‌های چوبی به نظر برسند. کفپوش‌های پی وی سی دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند و به دلیل قیمت ارزان، می‌توانند برای هر فضایی از جمله فضاهای بزرگ نیز مورد استفاده قرار گیرند.

مزایای کفپوش پی وی سی طرح پارکت

مهم‌ترین مزیت کفپوش پی وی سی ضد آب بودن آن است. همین موضوع باعث شده تا این کفپوش را بتوان در محیط‌های مرطوب نیز مورد استفاده قرار داد. این کفپوش از مواد پلاستیکی نرم و انعطاف‌پذیر ساخته شده است و می‌تواند به راحتی در محل اجرا شود. ساختار باکیفیت و مقاوم این کفپوش، آن را به یک کفپوش ماندگار و با دوام تبدیل کرده است. در ادامه به مزایای کفپوش‌های پی وی سی طرح پارکت اشاره می‌کنیم:

  • خاصیت ضد آب بودن
  • تنوع بالای کفپوش پی وی سی
  • آنتی باکتریال
  • داشتن جنس انعطاف پذیر و نرم
  • قیمت ارزان نسبت به پارکت و لمینت

کفپوش طرح پارکت

کدام کفپوش خانگی مدل پارکت گزینه بهتری است؟

همانطور که توضیح دادیم، کفپوش پی وی سی و کفپوش لمینت، در گروه کفپوش‌های مدل پارکت قرار می‌گیرند. هر دوی این کفپوش‌ها گزینه عالی برای نصب در خانه‌های مسکونی شما هستند. می‌توانید از هر دوی آن‌ها برای سالن‌های پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب‌ها استفاده کرد؛ ولی اگر هدف شما استفاده از کفپوش خانگی مدل پارکت در محیط‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از کفپوش‌های پی وی سی برای چنین محیط‌هایی استفاده کنید. چرا که کفپوش‌های لمینت هر چقدر هم که در برابر آب مقاوم باشند، نمی‌توانند به عنوان یک کفپوش ضد آب شناخته شوند. از این رو استفاده از آن‌ها در محیط‌های مرطوب، یک اشتباه محض است.

نکته دیگری که برای انتخاب بهترین کفپوش خانگی مدل پارکت باید به آن توجه داشته باشید، قیمت است. با اینکه کفپوش‌های پی وی سی دارای ساختار باکیفیت و مقاومی هستند؛ اما با قیمت بسیار پایینی به شما ارائه می‌شوند. از این رو می‌توانید با خیالی راحت این کفپوش‌ها را برای محیط‌هایی با متراژ بالا خریداری کرده و با هزینه کم نصب کنید.

دقت داشته باشید که برای خرید کفپوش طرح پارکت خانگی، سبک دکوراسیون خانه شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کفپوش‌های طرح پارکت دارای تنوع بالایی هستند و با رنگ‌های متفاوتی به فروش می‌روند. اگر مدل‌های این کفپوش‌ها را مشاهده کرده باشید، می‌توانید با دقت بیشتری بهترین کفپوش خانگی مدل پارکت را سفارش دهید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد کفپوش طرح پارکت خانگی با شما صحبت کردیم. اگر قصد خرید کفپوش خانگی مدل پارکت را دارید، می‌توانید یکی از این کفپوش‌ها را انتخاب کنید که هم ظاهر جذابی دارند، هم با قیمت مناسبی قابل تهیه‌اند. کیفیت کفپوش‌های طرح پارکت وابسته به برند تولید کننده و مواد اولیه استفاده شده در آن هاست. از این رو در هنگام خرید این کفپوش‌ها، به اعتبار برند تولید کننده این کفپوش‌ها و کیفیت آن‌ها توجه داشته باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *