مقالات

نکات مهم در خرید کفپوش بیمارستانی و محیط های درمانی – مشاوره آنلاین خرید کفپوش بیمارستانی

مشاوره-آنلاین-خرید-کفپوش-بیمارستانی-01

نکات مهم در خرید کفپوش بیمارستانی و محیط های درمانی – مشاوره آنلاین خرید کفپوش بیمارستانی

وقتی صحبت از انتخاب کفپوش مناسب برای بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی می‌شود، چندین فاکتور حیاتی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند تا اطمینان حاصل شود که کفپوش انتخابی، نیازهای منحصربه‌فرد آن مکان را برآورده می‌کند. بیمارستان‌ها ازجمله مکان‌هایی هستند که نه تنها به یک کفپوش با دوام نیاز دارند، بلکه به کفپوشی احتیاج دارند که علاوه بر تمیز شدن آسان آن بتواند محیط بهداشتی و ایمنی را برای بیماران، کارکنان و سایر مراجعین فراهم کند.  بنابراین، ما در این مقاله قصد داریم تا با ارائه مشاوره آنلاین خرید کفپوش، شما را در انتخاب هر چه بهتر کفپوش بیمارستانی راهنمایی کنیم.

بررسی مهم‌ترین نکات خرید کفپوش بیمارستانی و محیط های درمانی

در زمان انتخاب کفپوش برای بیمارستان و مراکز بهداشتی این مهم است که به عوامل مختلفی که می‌تواند بر روی کیفیت و دوام کفپوش تأثیر بگذارد، توجه داشته باشید.

ما در این مشاوره آنلاین خرید کفپوش، شما را با مهم‌ترین نکات خرید یک کفپوش ایده‌آل برای بیمارستان آشنا می‌کنیم.

1. نظافت آسان

اولین نکته مهم در خرید کفپوش ساختمان پزشکان و محیط های درمانی این است که کفپوش باید به راحتی تمیز و ضدعفونی شود؛ چرا که بیمارستان‌ها اغلب با بیماری‌های عفونی سروکار دارند و در صورت وجود آلودگی در محیط و کف زمین، شدت این بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

2. دوام و مقاومت کفپوش بیمارستانی

نکته قابل توجه دیگر در مشاوره آنلاین خرید کفپوش بیمارستانی، میزان دوام و مقاومت کفپوش در برابر ترافیک عبوری زیاد افراد، تخت‌های بیمارستانی و سایر ساییدگی‌ها است که باید به خوبی در برابر این میزان از ترافیک مقاومت داشته باشد.

3. راحتی

از فاکتورهای مهم دیگر در خرید و فروش کفپوش بیمارستانی، میزان راحتی آن برای راه رفتن بیماران، مراجعین و کارکنان این محیط‌ها است. به طور کلی، راحتی کفپوش‌ها باید به گونه باشد که با فراهم کردن اصطکاک مناسب و تخلیه بار الکتریسیته ساکن بدن، میزان رضایت بخشی افراد را افزایش دهد.

4. الزامات بار

یک کفپوش مناسب باید بتواند وزن تجهیزات سنگین مانند تخت‌های بیمارستانی، دستگاه‌های اشعه ایکس و سایر ملزومات را تحمل کند و دچار آسیب‌دیدگی یا فرورفتگی زودهنگام نشود.

5. زیبایی‌شناسی

در کنار تمام عوامل فنی که در مشاوره آنلاین خرید کفپوش به آن‌ها اشاره کردیم، فاکتور قابل توجه دیگری وجود دارد و آن تناسب کفپوش با طراحی داخلی فضای بیمارستان است؛ چرا که یک فضای همگن که با ترکیب المان‌های مختلف به وجود آمده است، می‌تواند در بازیابی روحیه بیماران و کارکنان مراکز بهداشتی نقش مؤثری داشته باشد.

مشاوره-آنلاین-خرید-کفپوش-بیمارستانی-01

مشاوره آنلاین خرید کفپوش بر اساس نوع فضا

انتخاب یک کفپوش مناسب برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی، تنها به فاکتورهای بالا محدود نمی‌شود و بایستی نوع فضایی که می‌خواهید برای آن کفپوش تهیه کنید مانند ورودی‌ها، لابی‌ها، اتاق‌های عمل، راهروها و اتاق‌های بیماران را نیز در نظر بگیرید. هر کدام از این فضاها از نظر زیبایی، دوام و الزامات بهداشتی، نیازهای متمایزی دارند؛ بنابراین، ما در ادامه این مطلب از مشاوره آنلاین خرید کفپوش قصد داریم تا شما را با نحوه انتخاب کفپوش بیمارستانی مناسب بر اساس نوع فضای قرارگیری آن آشنا کنیم.

1. ورودی‌ها و لابی‌ها

ورودی‌ها و لابی‌ها از فضاهای پرتردد و پرازدحام در بیمارستان هستند؛ در نتیجه، استفاده از کفپوش‌های زیر می‌تواند برای این فضاها مناسب باشد:

  • کفپوش وینیل لوکس (LVT): یک کفپوش همه کاره است که به دلیل دوام بالا، ضد آب بودن و نیاز به نگهداری کم آن شناخته شده است. این کفپوش در طیف گسترده‌ای از طرح‌ها ازجمله چوب، کاشی، سنگ و ظاهر بتنی عرضه می‌شود که آن را برای راهروهای شلوغ و اتاق‌های انتظار مناسب می‌کند.
  • کفپوش وینیل کامپوزیت (VCT): در ترکیبات این کفپوش از سنگ آهک طبیعی، رنگدانه و یک چسب ترموپلاستیک استفاده شده است و از کفپوش‌های اقتصادی است که به دلیل دوام فوق‌العاده‌اش شناخته شده است.
  • کفپوش بامبو: در حالی که این کفپوش‌ها به دلیل قیمت نسبتاً بالایی که دارند ممکن است بهترین گزینه برای مناطق پرتردد نباشند، اما انتخابی عالی برای زیباتر کردن فضاهای خاص بیمارستان هستند.

2. اتاق‌های عمل و ICU

واحدهای مراقبت ویژه (ICU) و اتاق‌های عمل باید الزامات مربوط به بهداشت و کنترل عفونت را رعایت کنند. علاوه بر این، این بخش‌ها باید دائماً در حال کار و آماده خدمت‌رسانی به بیماران و کارکنان در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته باشند؛ از این‌رو، این واحدها به کفپوشی نیاز دارند که بر اساس استاندارد مراقبت‌های بهداشتی تولید شده باشد، نگهداری آن آسان باشد و در برابر مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده قوی، مقاوم باشد.

در این راستا، کفپوش‌های زیر می‌توانند از انتخاب‌های عالی برای واحدهای ICU و اتاق‌های عمل باشند.

  • وینیل رولی (Sheet vinyl): وینیل رولی یا ورقه‌ای به دلیل داشتن ویژگی‌های اساسی مانند قابلیت تمیز شدن آسان و توانایی آن در دفع میکروارگانیسم‌ها برای اتاق‌ها و سوئیت‌های جراحی بسیار ایده‌آل است. این کفپوش‌ها، ضد آب بوده و محیطی تمیز و استریل شده را برای کارکنان و بیماران مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها فراهم می‌کنند.
  • لینولئوم (Linoleum): شاید این کفپوش‌ها کمی قدیمی به نظر برسند اما امروزه با پیشرفت فناوری‌های تولید معاصر، این کفپوش‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها عرضه می‌شوند. کفپوش‌های لینولئوم مطابق معیارهای مشاوره آنلاین خرید کفپوش از خواص ضد میکروبی قوی و پایداری بالایی برخوردارند؛ این باعث می‌شود تا این کفپوش‌ها برای محیط‌های بیمارستانی و واحدهای اتاق عمل بسیار مناسب باشند.

3. راهروها

راهروها در بیمارستان‌ها از بخش‌هایی هستند که ترافیک عبوری سنگینی را به دلیل رفت و آمد افراد مختلف، حرکت برانکارد، ویلچر و چرخ‌دستی تجهیزات پزشکی متحمل می‌شوند. از این‌رو، محصولات کفپوش در راهروهای بیمارستانی باید به سرعت قابل نصب باشند و از دوام بالایی برخوردار باشند تا سبب اختلال در رفت و آمدها نشوند. بر این اساس، کفپوش‌های وینیل و لاستیکی از گزینه‌های عالی برای این مناطق به حساب می‌آیند که در عین دوام و پایداری بالا، از مزایای سهولت نگهداری و جذابیت بصری نیز برخوردارند.

4. اتاق بیماران

اتاق‌های بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید محیطی گرم باشند و احساسی مانند در خانه بودن را به بیماران منتقل کنند تا به روند بهبودی آن‌ها سرعت بخشند؛ بنابراین، در انتخاب کفپوش مناسب برای اتاق بیماران باید کفپوش را هم از نظر زیبایی‌شناسی و هم از نظر میزان مقاومت آن در برابر رفت و آمد زیاد افراد بررسی کرد. بر این اساس، کفپوش‌های وینیل، لینولئوم که یک سطح بدون درز را ارائه می‌کنند و به راحتی تمیز می‌شوند، می‌توانند برای نصب در اتاق بیماران مناسب باشند و خطر بیماری‌های عفونی را کاهش دهند.

همچنین، کفپوش‌های چوبی و پارکت لمینت نیز از کفپوش‌هایی هستند که به دلیل دوام بالا، تمیزکاری آسان و داشتن ظاهری گرم و طبیعی برای اتاق بیماران که رعایت بهداشت در آن‌ها در اولویت قرار دارد، ایده‌آل‌اند. این کفپوش‌ها با تحمل ترافیک عبوری بالا و با ایجاد فضایی آرامش‌بخش، برای اتاق بیمارانی که در دوره نقاهت پس از بیماری یا عمل جراحی قرار دارند، بسیار مناسب‌اند.

جمع‌بندی

اگرچه بسیاری از انواع کفپوش را می‌توان در محیط‌های بیمارستانی استفاده کرد؛ اما همان‌طور که در این مشاوره آنلاین خرید کفپوش بیان کردیم، انتخاب یک کفپوش مناسب باید بر اساس فاکتورهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، صورت بگیرد.

سوالات متداول

+ مهم‌ترین نکات خرید کفپوش بیمارستانی و محیط های درمانی چیست؟

نظافت آسان
دوام و مقاومت کفپوش بیمارستانی
راحتی
الزامات بار
زیبایی‌شناسی

+ آیا کفپوش های چوبی و پارکت لمینت برای محیط های بیمارستانی و درمانی مناسب است؟

کفپوش‌های چوبی و پارکت لمینت از کفپوش‌هایی هستند که به دلیل دوام بالا، تمیزکاری آسان و داشتن ظاهری گرم و طبیعی برای اتاق بیماران که رعایت بهداشت در آن‌ها در اولویت قرار دارد، ایده‌آل‌اند. این کفپوش‌ها با تحمل ترافیک عبوری بالا و با ایجاد فضایی آرامش‌بخش، برای اتاق بیمارانی که در دوره نقاهت پس از بیماری یا عمل جراحی قرار دارند، بسیار مناسب‌اند.

+ چه نوع کفپوش هایی برای اتاق های ICU و اتاق‌های عمل مناسب هستند؟

وینیل رولی (Sheet vinyl): وینیل رولی یا ورقه‌ای به دلیل داشتن ویژگی‌های اساسی مانند قابلیت تمیز شدن آسان و توانایی آن در دفع میکروارگانیسم‌ها برای اتاق‌ها و سوئیت‌های جراحی بسیار ایده‌آل است. این کفپوش‌ها، ضد آب بوده و محیطی تمیز و استریل شده را برای کارکنان و بیماران مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها فراهم می‌کنند.
لینولئوم (Linoleum): شاید این کفپوش‌ها کمی قدیمی به نظر برسند اما امروزه با پیشرفت فناوری‌های تولید معاصر، این کفپوش‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها عرضه می‌شوند. کفپوش‌های لینولئوم مطابق معیارهای مشاوره آنلاین خرید کفپوش از خواص ضد میکروبی قوی و پایداری بالایی برخوردارند؛ این باعث می‌شود تا این کفپوش‌ها برای محیط‌های بیمارستانی و واحدهای اتاق عمل بسیار مناسب باشند.

4.7/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *