اخبار

آیا تکنولوژی AR می‌تواند ساخت و ساز بیمارستان ها را تغییر دهد؟

وب‌گاه گاردین در مورد تغییراتی که در سلامتی ناشی از شیوع بیماری کرونا رخ داده، می‌نویسد: “هیچ وقت  به این اندازه به سلامتی توجه نشده بود و پروژه‌های ساخت و ساز بیمارستان در سراسر جهان در حال رشد نبوده است” دولت انگلستان به سمت هدف ساخت 48 بیمارستان جدید تا سال 2030 پیش می‌رود و تا کنون 3.7 میلیارد پوند برای این پروژه‌ها اختصاص یافته است .

یکی از فناوری‌هایی که در حال رشد روزانه در صنعت ساخت و ساز می‌باشد، واقعیت افزوده (AR) است که تصاویر مجازی را در دید کاربر، به صورت واقعی نمایش دهد  و  در محل به عنوان یک ابزار برای تصویر سازی قابل رویته  قسمت های مختلف پروژه در دید کاربر ، به همان  دقتی که طراحی انجام شده است، استفاده شود.

دکتر گرانت میلز، رهبر دانشکده بهداشت لندن ، می‌گوید بیمارستان‌ها به دلیل تنوع بسیار زیاد خدمات MEP در محیط‌های ساخت و ساز، به عنوان محیط‌های ساخت پیچیده شناخته می‌شوند. او می‌افزاید: “این امر معمولاً منجر به تداخل‌ها و خطاها در فاز ساخت می‌شود و نیاز به بازبینی و اصلاح گران قیمت و زمان‌بر را ایجاب می‌کند.”

تکنولوژی واقعیت افزوده با دقت به حل بعضی از این  مشکلات رایج و پر هزینه در صنعت ساخت و ساز کمک میکند . این تکنولوژی به کاربران امکان مشاهده مدل‌های BIM هایپراسکیل در محل و به صورت زمان واقعی و با دقت میلیمتری را می‌دهد، که به ویژه برای پروژه‌هایی با سرویس‌های پیچیده MEP مانند بیمارستان‌ها  بسیار مفید است .

 در دوران شیوع بیماری کرونا، فناوری‌های جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بودند تا پروژه‌ها را به سرعت دوبرابر انجام دهند. مرکز کنترل عفونت بیمارستان شمالی لانتائو هنگ‌کنگ در اواخر فوریه پس از پنج ماه ساخت و ساز افتتاح شد. با استفاده از BIM، تصویرسازی‌های سه بعدی از پروژه‌های معماری تولید شد و طرح‌ها و اطلاعات دیگر با کارخانجات  به اشتراک گذاشته شد تا مشکلات ساخت و ساز در محل کاهش یابد.

به تخمین گریمن ساکس، تا سال 2025،  AR  و VR  قرار است به بازاری به ارزش 95 میلیارد دلار تبدیل شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *