مقالات

راهنمای کامل برای کفپوش مناسب محل کار

کفپوش مناسب محل کار

 چه نوع کفپوشی مناسب محل کار است؟

پوششی که برای محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، در جلوه محیط و جلب نظر مشتریان تاثیر دارد. به همین دلیل کسانی که به فکر گسترش کسب و کار و افزایش درآمد هستند یا می‌خواهند رضایت کارکنان و مشتریان را جلب کنند، از بهترین متریال‌ها برای تجهیز دکوراسیون داخلی محیط کار استفاده می‌کنند. این مطلب راهنمای کاملی درباره ملاک‌های انتخاب کفپوش مناسب محل کار است. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

هنگام انتخاب کفپوش مناسب محل کار به چه مواردی دقت کنیم؟

برای انتخاب کفپوش اداری تجاری گزینه‌های متعددی نظیر کفپوش سرامیک، سنگ، پارکت، موکت، کاشی وینل و … در مقابل شما قرار دارد. مزیت تنوع بالای کفپوش مناسب محل کار این است که شما به عنوان کارفرما در انتخاب کفپوش با محدودیت مواجه نیستید و می‌توانید متناسب با نیازهای خود مناسب‌ترین کفپوش را انتخاب کنید.

با این‌حال لازم است قبل از انتخاب کفپوش، از ملاک‌های بااهمیت برای انتخاب بهترین کفپوش و کفپوش مناسب مکان های پر تردد مطلع شوید. موارد زیر مهم‌ترین مواردی است که قبل از خرید کفپوش باید در نظر بگیرد.

1.    تاثیر طرح و استایل کفپوش اداری تجاری بر انتخاب کفپوش

جلوه و زیبایی کفپوش اداری از ملاک‌های بااهمیت برای انتخاب کفپوش مناسب محل کار است. تولیدکنندگان انواع کفپوش با طرح‌های و رنگ‌های مختلف را طراحی و تولید می‌کنند تا بتوانند تمام سلایق را پوشش دهند. تنوع طرح و رنگ تکمیل دکوراسیون داخلی محل کار را آسان می‌کند و باعث ایجاد یک هارمونی مناسب در محیط می‌شود.

به این ترتیب کارکنان می‌توانند از جذابیت بصری محیط کار استفاده کنند و با روحیه بهتری به کار و فعالیت مشغول باشند. دقت داشته باشید ایجاد محیط کار مناسب باعث بالارفتن بازدهی کارکنان و افزایش کیفیت کار آن‌ها می‌شود. پس هر چقدر در انتخاب کفپوش محل کار دقت کنید یا هزینه صرف کنید، به زودی می‌توانید شاهد بازگشت هزینه صرف شده از طریق افزایش درآمد و رونق کسب و کار باشید.

2.    تاثیر  میزان رفت و آمد در محل مورد نظر برای انتخاب کفپوش

یکی دیگر از ملاک‌های بااهمیت برای انتخاب کفپوش مناسب محل کار،  میزان رفت و آمد در محل است. کفپوشی برای مکان‌های پر تردد مناسب است که ماندگاری و دوام بالایی داشته باشد. زیرا رفت و آمد مکرر احتمال آسیب به کفپوش یا ایجاد خراش و فرسودگی آن را بالا می‌برد. در نتیجه عمر کفپوش کم می‌شود و لازم است کارفرما برای تعمیر کفپوش هزینه صرف کند.

با این حساب اقدام هوشمندانه و به‌صرفه این است که با توجه به میزان تردد در محل، کفپوش مناسب مکان های پر تردد و بادوام را انتخاب کنید.

رفت و آمد مکرر در محل کار باعث کثیف شدن کفپوش می‌شود. بنابراین کفپوش مناسب مکان های شلوغ کفپوشی است که قابلیت تمیز شدن آسان داشته باشد و در صورت شستشو کیفیت آن تغییر نکند.

از طرف دیگر کفپوش مناسب محل کار کفپوشی است که خاصیت ضد آب داشته باشد و شوینده‌ها کیفیت ظاهری آن را از بین نبرند.

بهتر است بدانید وقتی از کفپوشی استفاده می‌کنید که به سادگی نظافت می‌شود، علاوه بر اینکه رضایت مراجعان و مشتریان را جلب می‌کنید، می‌توانید در حفظ سلامت عمومی آن‌ها هم تاثیر گذار باشید. قطعا کفپوشی که به راحتی نظافت نمی‌شود و آلودگی‌ها و عوامل بیماری‌زا روی آن جمع می‌شوند، در انتقال انواع بیماری‌های تنفسی و پوستی تاثیرگذار است و مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند.

کفپوش مناسب محل کار 2

3.    تاثیر نوع فعالیت شغل بر انتخاب کفپوش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب کفپوش مناسب محل کار باید به آن دقت کنید، تناسب شغل با نوع کفپوش است.

به طور مثال اگر می‌خواهید دفتر کار مدرن و لوکس داشته باشید، باید تمام اصول طراحی دکوراسیون را در نظر داشته باشید و از کفپوشی استفاده کنید که حس فاخر بودن به محیط کار شما بدهد.

 متریال‌های طبیعی مانند انواع سنگ و سرامیک، بر ذهنیت مخاطبان و مشتریان تاثیر مثبت می‌گذارند و باعث جلب نظر آن‌ها می‌شوند.

در برخی از شغل‌ها احتمال کثیف شدن کف زیاد است. به طور مثال در رستوران‌ها و کافه‌ها تردد زیاد است و احتمال اینکه مواد غذایی یا نوشیدنی کف محل کار را آلوده کند، زیاد است. بنابراین باید از متریالی با قابلیت تمیز شدن آسان استفاده شود.

 از طرف دیگر برخی از مشاغل نیاز به محیط‌های ساکت و بی سرو صدا دارند. بنابراین انتخاب کفپوش مناسب با خاصیت آکوستیک در این مکان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. به طور مثال موکت تایل یکی از مناسب‌ترین کفپوش‌هایی است که تردد افراد مختلف روی آن، سرو صدایی ایجاد نمی‌کند وتمرکز کارکنان یا مراجعان را به هم نمی‌ریزد.

4.    قیمت کفپوش های اداری تجاری

قیمت کفپوش های اداری تجاری عامل مهم دیگری است که برای تکمیل دکوراسیون داخلی محیط کار باید مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به تنوع بالای کفپوش‌های موجود در بازار انتظار می‌رود با بازه قیمتی متنوعی روبرو باشیم. متریال‌های مختلفی که برای ساخت کفپوش مناسب محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، کیفیت و ویژگی‌های متنوعی دارند که قیمت آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به عبارت دیگر قیمت کفپوش های اداری تجاری ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر درجه کیفیت، نوع متریال، ماندگاری و مقاومت کفپوش در برابر ضربه و آسیب است.

به طور مثال کفپوش چوبی نسبت به کفپوش سرامیکی قیمت بالاتری دارد، اما دوام و ماندگاری آن از کفپوش سرامیک کمتر است. زیرا در مقابل رطوبت آسیب‌پذیر است و خراب می‌شود و نظافت آن سخت‌تر است.

 با توجه به اینکه کفپوش مناسب محل کار باید به سادگی تمیز شود و آب به آن نفوذ نکند، کفپوش چوبی انتخاب مناسبی برای محل کار با رفت و آمد زیاد نیست. به عبارت دیگر همیشه نصب کفپوش گران قیمت به معنای انتخاب مناسب و کیفیت مطلوب نیست، بلکه مناسب بودن یک انتخاب را ویژگی‌های کفپوش و تناسب آن با شغل تعیین می‌کنند.

5.    رنگ کفپوش مناسب محل کار

انتخاب رنگ یکی از موارد بااهمیت در تکمیل دکوراسیون محیط کار است. بهترین طراحان دکوراسیون به تناسب رنگ لوازمی که در محل کار استفاده می‌شود با رنگ دیوار پوش و کفپوش توجه می‌کنند. این اقدام باعث می‌شود هماهنگی بین رنگ‌ها نظر مخاطبان را جلب کند و رضایت آن‌ها جلب شود.

از طرف دیگر رنگ کفپوش مناسب محل کار به متراژ محیط هم بستگی دارد. استفاده از رنگ‌های تیره در دکوراسیون داخلی موجب کوچک‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود، در حالی که رنگ‌های روشن فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

جمع‌بندی

انتخاب کفپوش مناسب محل کار یکی از مراحل مهم طراحی و تجهیز دکوراسیون داخلی است که باید به دقت انجام شود. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی درباره ویژگی‌های مناسب‌ترین کفپوش اداری تجاری متناسب با نوع شغل و میزان تردد در محل کار را بیان کنیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید کفپوش قیمت مناسب و بادوام تهیه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *