مقالات

بهترین کفپوش خانه با قیمت مناسب

بهترین کفپوش خانه

انتخاب بهترین کفپوش خانه با قیمت مناسب

کفپوش­ها یکی از اصلی­ ترین المان­های زیبایی یک خانه به شمار می­روند. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال بهترین کفپوش خانه هستند. این کفپوش­ها که در قدیم به صورت موزاییک و موکت مورد استفاده قرار می­گرفتند، امروزه در قالب پارکت، لمینت و سرامیک، نمایی جذاب به خانه

می­بخشند.

همان­گونه که می­دانید، نمای داخلی یک ساختمان، یکی از مهم­ترین بخش­هایی است که خریدار یا مستاجر به آن توجه می­کند، به همین سبب باید ظاهری آراسته داشته باشد. از این رو بسیاری از مالکان ساختمان­های قدیمی نیز سعی دارند کفپوش­های جدید را جایگزین کفپوش­های قدیمی کنند تا جذابیت خانه را دوچندان کند. همین امر موجب می­شود تا انتخاب بهترین کفپوش خانه با دقت و وسواس بالایی انجام شود.

اگر شما نیز قصد دارید بهترین کفپوش خانه را برای فضای داخلی انتخاب کنید، می­توانید از راهنمای خرید بهترین کفپوش خانه استفاده کنید. در این مقاله به شرح انواع آن می­پردازیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی می­کنیم. چنان­چه قصد انتخاب بهترین کفپوش خانه را دارید، تا انتها ما را همراهی کنید.

کفپوش چیست؟

پیش از پرداختن به مسئله بهترین کفپوش خانه، بهتر است با ماهیت کفپوش­ها آشنا شوید. کفپوش­ها که سال­ها است استفاده از آن­ها به عنوان یکی از اجزای اصلی نمای خانه رواج یافته ­اند­، برای پوشاندن و زیباسازی سطوح داخلی و خارجی ساختمان به کار می­روند.

این کفپوش­ها نه تنها برای خانه، بلکه برای دیگر مکان­هایی چون استخر، بیمارستان، اداره و فروشگاه­ ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرند. تنها تفاوت میان آن­ها جنس کفپوش اجرا شده در هر یک از این مکان­ها است. به عنوان مثال بهترین کفپوش خانه، کفپوشی است که سبب سر خوردن افراد نشود و امکان تردد بی­ خطر را فراهم کند.

توجه داشته باشید که پیش از انتخاب بهترین کفپوش خانه، تمامی جزییات آن را با دقت بررسی کنید؛ زیرا در صورت انتخاب نادرست، امکان تعویض و جایگزینی وجود ندارد. در صورت امکان­پذیر بودن تعویض کفپوش­ها، هزینه زیادی روی دستتان باقی خواهد ماند.

انواع کفپوش­ها

کفپوش­ها انواع مختلفی دارند که هر یک با توجه به شرایط ساختمان و نیز آب و هوای یک منطقه انتخاب می­شوند:

  • کفپوش­ چوبی

کفپوش­ چوبی، یکی از محبوب­ترین کفپوش­های خانه به شمار می­رود. البته این میزان محبوبیت در دکورهای کلاسیک بیشتر به چشم می­خورد به گونه ­ای که از آن با عنوان کفپوش خانه کلاسیک یاد می­کنند.

کفپوش چوبی از نمایی بی­نظیر برخوردار است و آرامش طبیعت، سرزندگی و صمیمیت را به محیط القا می­کند. به همین سبب، علاوه بر چیدمان کلاسیک در چیدمان مدرن نیز جایگاه ویژه­ ای دارد و به عنوان کفپوش خانه مدرن نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.

بهترین کفپوش خانه

لازم به ذکر است که هزینه تمام شده کفپوش چوبی بالاتر از سایر کفپوش­ها است اما به اندازه­ای جذاب و خیره کننده است که بسیاری از افراد آن را به دیگر کفپوش­ها ترجیح می­دهند. بهتر است بدانید در گذشته کفپوش­های چوبی از چوب­های بلوط، گردو و گیلاس ساخته می­شدند در صورتی که متریال کفپوش­های جدید تنها فرآورده­ هایی از جنس چوب هستند.

این کفپوش­ها در انواع مختلفی مانند پارکت، ترموود و لمینت عرضه می­شوند که هر یک مزایا معایب خود را دارند.

  • پارکت

پارکت­ها که بیشتر مناسب فضای پذیرایی و اتاق­ها هستند، نسبت به سایر کفپوش­های چوبی اقتصادی­ ترند. این کفپوش­ها که از چوب­های جنگلی تهیه می­شوند ظاهری شکیل دارند اما نمی­توانند در برابر رطوبت، مقاومت زیادی داشته باشند. به همین سبب ممکن است بعد از گذشت مدتی باد کنند یا سر و صدا تولید کنند.

  • لمینت

این کفپوش­ها یکی از بی ­دردسرترین انواع کفپوش­ خانه هستند؛ زیرا برای نصب آن­ها به چسب نیازی نیست. نصب لمینت، تنها با قرار دادن شیارهای نر و ماده آن در داخل یکدیگر انجام می­شود. کفپوش لمینت به طور معمول از قرار گرفتن دو لایه ام دی اف روی یکدیگر ساخته می­شود و ماهیت پیچیده­ ای ندارد. اما ضد آب نبودن را می­توان یکی از معایب اصلی آن به شمار آورد.

  • ترموود

این کفپوش­ها به مقاومت بالا شهرت دارند و برای مکان­های پر رفت و آمد مناسب ­اند. نصب سریع، استحکام بالا و طراحی زیبای کفپوش­ های ترموود، سبب شده است که در سال­های اخیر، محبوبیت بسیاری به دست آورند.

  • کفپوش سرامیکی

کفپوش­های سرامیکی از دیرباز در میان مردم طرفداران بسیاری داشته ­اند. این کفپوش­ها که به دو صورت لعاب­ دار و بدون لعاب در بازار عرضه می­شدند، تا مدت­ها برای نمای کف خانه­ ها به کار گرفته می­شدند. کفپوش­های سرامیکی طرح­های متنوعی دارند که می­توانند سلیقه­ های مختلف را پوشش دهند.

اما با وجود محبوبیت بسیار، این کفپوش­ها معایبی نیز داشتند که رفته ­رفته سبب جایگزین شدن دیگر کفپوش­ها با آن شد. کثیف شدن درز میان سرامیک­ها، شکستگی در اثر برخورد ضربه، سرد شدن در فصل سرما و احتمال سرخوردن از اصلی­ ترین معایب کفپوش­های سرامیکی به شمار می­روند.

  • کفپوش بتنی

این نوع از کفپوش­ها یکی از گزینه ­های مقرون به صرفه و اقتصادی محسوب می­شوند و نصب راحتی نیز دارند. مقاومت کفپوش­های بتنی در برابر آسیب، ضربه، حرارت و آتش­ سوزی بسیار بالا است و بیشتر برای نمای بیرونی ساختمان مانند تراس و حیاط به کار می­رود.

اما در بسیاری از مواقع، این کفپوش­ها در محیط­های داخلی ساختمان مانند راهروها، سرویس بهداشتی و اتاق خواب­ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرند. از آن­جایی که بتن سرد است، پیشنهاد می­­شود در صورت استفاده از کفپوش بتنی، سیستم گرمایش از کف در محیط داخلی اجرا شود.

  • کفپوش بامبو

بامبو بر خلاف شکل ظاهری­ اش، چوبی بسیار مستحکم است که در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاومت دارد. به همین سبب، کفپوش­های بامبو را میتوان یکی از  بهترین کفپوش خانه در نظر گرفت که ظاهری شیک و زیبا به خانه می­بخشد.

  • کفپوش پی وی سی

کفپوش­های پی وی سی یکی از اقتصادی­ ترین­ها هستند که امروزه بسیار باب شده ­اند. جنس این کفپوش­ها در حقیقت نوعی پلاستیک فشرده است و نسبت به لمینت و پارکت عمر کوتاه ­تری دارند. این کفپوش­ها که در طرح­های مختلفی مانند طرح چوب به بازار عرضه می­شوند، مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و به راحتی نصب می­شوند.

نمونه­ های طرح چوب آن به کفپوش­های چوبی بسیار نزدیک است و می­تواند به جای آن مورد استفاده قرار بگیرد.

  • کفپوش سنگی

کفپوش­های سنگی از جذابیت بسیار بالایی برخوردارند و ظاهری شیک را برای محیط به همراه دارند. سنگ مرمر، گرانیت، کوارتز و از این قبیل سنگ­ها را بارها در خانه ­ها دیده ­اید که هم به عنوان کفپوش و هم به عنوان دیوار پوش مورد استفاده قرار می­گیرند. کفپوش­های سنگی به نسبت سایر کفپوش­ها قیمت بالاتری دارند اما از استحکام بسیار بالایی برخوردارند.

بهترین کفپوش خانه

بهترین کفپوش خانه کدام است؟

«کدام کفپوش مناسب خانه من است؟» می­تواند یکی از اساسی­ ترین پرسش­های مشتریان کفپوش باشد. هر یک از بخش­های خانه مانند هال و پذیرایی، سرویس بهداشتی و آشپزخانه، کفپوش مناسب خود را می­طلبد که باید هنگام انتخاب به آن دقت کنید. هم­چنین به این نکته توجه داشته باشید که سبک خانه مدرن است یا کلاسیک و مطابق چیدمان، کفپوش مورد نظر خود را پیدا کنید.

در فهرست زیر، مناسب­ترین و بهترین کفپوش خانه را می­توانید بررسی کنید:

  • کفپوش سرویس بهداشتی

سنگ، سرامیک، کاشی و پی وی سی

  • کفپوش اتاق خواب

فرش و موکت، پی وی سی، پارکت و لمینت

  • کفپوش پذیرایی

کفپوش موکت، سنگ، چوب، بامبو و پارکت و لمینت

  • کفپوش راهرو و راه پله

موکت، سنگ، سرامیک و لمینت

  • کفپوش آشپزخانه

پارکت، لمنیت، کاشی و سرامیک مناسب­ترین کفپوش­ها برای محیط آشپزخانه به شمار می­روند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *