مقالات

پر استفاده ترین طرح کفپوش های وینیل در سال 2023 چه بوده است

پر استفاده ترین طرح کفپوش

پر استفاده ترین طرح کفپوش های وینیل در سال 2023 چه بوده است

کفپوش‌های وینیل یا PVC از محصولات پرطرفدار در صنعت تزئینات داخلی به شمار می‌روند. این محصولات به علت ویژگی‌ها و مزایای فراوانی که دارند، توجه مالکان ساختمان‌ها و فعالان در زمینه دکوراسیون داخلی را به خود جلب کرده‌اند. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این نوع کفپوش‌ها، مقاومت بالای آن‌ها در برابر رطوبت و حمل و نقل است. ویژگی ضد آب بودن وینیل و PVC، آن را به پر استفاده ترین طرح کفپوش در محل‌هایی که تماس با رطوبت و آب وجود دارد، تبدیل می‌کند.

 همچنین انواع پر استفاده ترین طرح کفپوش وینیل با سطحی صاف و بدون درز ارائه می‌شوند که باعث سهولت در تمیز کردن می‌شود و نگهداری از آن‌ها را آسان می‌کند. برای افزودن زیبایی به فضاها، کفپوش‌های وینیل در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که شما می‌توانید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی شما همخوانی داشته باشد. به علاوه هزینه نسبتاً پایین رایج ترین مدل های کفپوش وینیل و نصب آسان، باعث شده است تا مشتریان زیادی به استفاده از این نوع کفپوش‌ها علاقمند شوند.

پر استفاده ترین طرح کفپوش

پر استفاده ترین طرح کفپوش

انواع کفپوش وینیل

پرکاربرد ترین مدل های کفپوش وینیل را می‌توان بر اساس ابعاد، طرح و رنگ و لایه محافظ تقسیم‌بندی کرد.

·       انوع کفپوش وینیل بر اساس ابعاد

براساس ابعاد، کفپوش‌های وینیل به صورت تایلی، رولی و تخته‌ای عرضه می‌شوند.

  • کفپوش وینیل تایلی

کفپوش‌های تایلی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند و با توجه به فضای مورد نظر، چیده می‌شوند. رایج ترین مدل های کفپوش وینیل تایلی یا به وسیله چسب به سطح زیرین وصل می‌شوند و یا خود تایل‌ها در قسمت پشت، لایه چسبی متصل دارند. از جمله مزایای تایل‌های وینیلی این است که اگر یک بخش از کفپوش آسیب ببیند، به‌راحتی امکان تعویض تایل وجود دارد. پر استفاده ترین طرح کفپوش وینیل تایلی، اشکال شبیه به سرامیک و موزاییک است.

  • کفپوش وینیل رولی

کفپوش‌های رولی یا شیت به دلیل سهولت و سرعت نصب، یکی از پرکاربرد ترین مدل های کفپوش وینیل هستند که به وسیله چسب مخصوص به کف متصل می‌شوند. بزرگ‌ترین مزیت این نوع کفپوش، ساختار یک دست و بدون درز آن است. مزیتی که باعث می‌شود این کفپوش استفاده گسترده‌ای در مکان‌هایی داشته باشد که مرطوب هستند یا نیاز به شستشوی مداوم دارند. رایج ترین مدل های کفپوش وینیل رولی در عرض 1.8 تا 3.6 متر تولید و عرضه می‌شوند و شما با توجه به مساحت فضا می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

  • کفپوش وینیل تخته‌ای

از پر استفاده ترین طرح کفپوش می‌توان به کفپوش‌هایی به شکل چوب اشاره کرد. کفپوش تخته‌ای یا پارکتی دقیقا در ابعاد تخته‌های چوبی و همان طرح و رنگ در بازار موجود است. شما می‌توانید از تخته‌های وینیلی پشت چسبدار استفاده کنید، با چسب، پارکت چوبی از جنس پی وی سی را به زمین متصل کنید یا از سیستم کام و زبانه کمک بگیرید.

پر استفاده ترین طرح کفپوش

پر استفاده ترین طرح کفپوش

·       انوع کفپوش وینیل بر اساس طرح و رنگ

از پرکاربرد ترین مدل های کفپوش وینیل بر اساس طرح و رنگ می‌توان به سه دسته کلی طرح‌های پرینت شده، طرح از خود و لاکچری اشاره کرد.

  • کفپوش وینیل با طرح پرینت شده

کفپوش با طرح پرینت شده یعنی اینکه لایه سطحی تایل‌ها، رول‌ها یا تخته‌های  پی وی سی منقش به طرح‌های مشتری پسند شده باشد. به عنوان مثال از پر استفاده ترین طرح کفپوش، طرح چوب، طرح موزاییک، سنگ یا نقوش هندسی است که توسط دستگاه روی سطح کفپوش حک شده است.

  • کفپوش وینیل طرح از خود

رایج ترین مدل های کفپوش وینیل طرح از خود، در ساختار فومی، طرح و رنگ دارند. در واقع طرح کلی کفپوش را گرانول‌ها می‌سازند و صرفا به یک طرح در سطح کار بسنده نشده است. به معنای دقیق‌تر اگر شما به وسیله یک قاشق تیز سطح کفپوش را بکنید و خراش ایجاد کنید، خواهید دید که در لایه‌های زیرین نیز طرح و رنگ وجود دارد.

  • کفپوش وینیل لاکچری

از پرکاربرد ترین مدل های کفپوش وینیل که در محیط‌های رسمی و مدرن استفاده می‌شود، کفپوش‌های لاکچری است. این کفپوش‌ها هم از نظر طرح و رنگ و هم حس و حالی که زیر پا ایجاد می‌کنند، شبیه به متریال طبیعی هستند. کفپوش لاکچری سه بعدی است و می‌توان در یک تقسیم‌بندی کلی انواع کفپوش را به دو دسته معمولی و لوکس تقسیم‌بندی کرد. از پر استفاده ترین طرح کفپوش لاکچری می‌توان به طرح سنگ‌های طبیعی اشاره کرد.

پر استفاده ترین طرح کفپوش

پر استفاده ترین طرح کفپوش

·       انواع کفپوش وینیل بر اساس نوع لایه محافظ

رایج ترین مدل های کفپوش وینیل یا پی وی سی بر اساس لایه محافظ به سه دسته کلی لایه پوشش از جنس پلی اورتان، لایه محافظ از جنس پلی اورتان پیشرفته و بدون جلا تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • کفپوش وینیل با لایه محافظ پلی اورتان

پلی اورتان استحکام بسیار خوبی در برابر ضربه و خراش به نمایش می‌گذارد و برای شستشو مداوم و تمیز کردن متناوب، گزینه مقاومی است.

  • کفپوش وینیل با لایه محافظ پلی اورتان پیشرفته

پلی اورتان پیشرفته تمام خواص پلی اورتان را با درجه کیفی بیشتری داراست. پر استفاده ترین طرح کفپوش وینیلی با لایه محافظ پلی اورتان پیشرفته طرح‌های سفید ساده یا طرح موزاییک روشن است که برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یک گزینه عالی است. این لایه محافظ علاوه بر اینکه استحکام بالایی در برابر ترافیک و رفت و آمد دارد، در اثر قرار گرفتن اجسام سخت دچار ساییدگی، پارگی و خرابی نخواهد شد. از طرفی می‌توان روزانه چندین بار آن را تمیز و ضد عفونی کرد، در حالی که همچنان براق و درخشان به نظر برسد و کیفیت خود را از دست ندهد.

  • کفپوش وینیل بدون جلا

این نوع از کفپوش‌ها برای مکان‌هایی که تردد آنچنانی ندارند و نیاز به شستشوی مداوم و تمیزکاری در آنجا وجود ندارد، مناسب است.

پر استفاده ترین طرح کفپوش

پر استفاده ترین طرح کفپوش

بهترین مدل کفپوش وینیل را چگونه انتخاب کنیم

انتخاب پرکاربرد ترین مدل های کفپوش وینیل، متناسب برای یک فضا موضوعی بسیار مهم است که به دقت و آگاهی نیاز دارد. بنابراین شما نمی‌توانید به صرف اینکه گزینه x پر استفاده ترین طرح کفپوش بوده است، آن را برای دکوراسیون داخلی ویلا یا دفتر خود انتخاب کنید.

 تنوع بسیاری از مدل‌ها و طرح‌های کفپوش وینیل در بازار وجود دارد که ممکن است هنگام تصمیم‌گیری شما را دچار چالش کند. اما با توجه به چند اصل اساسی، می‌توانید کفپوش وینیل مناسب برای فضای خود را انتخاب کنید.

 اولین موردی که باید در نظر بگیرید، نیازهای شخصی و سلیقه شماست. برای انتخاب مدل مناسب پر استفاده ترین طرح کفپوش، متناسب با سبک دکوراسیون داخلی، مساحت فضا، میزان استفاده از فضا و سلیقه شخصی خود تصمیم بگیرید. بررسی رایج ترین مدل های کفپوش وینیل می‌تواند تا حدودی به شما کمک کند، اما باید نوع کاربری فضا را نیز در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال در فضاهای تجاری مانند پاساژها که با ترافیک رفت و آمد مشتریان مواجه خواهید بود، بهتر است از کفپوش وینیل با ضخامت بالا و مقاوم در برابر سایش استفاده کنید.

 همچنین باید به کیفیت مواد اولیه پرکاربرد ترین مدل های کفپوش وینیل توجه کنید و سپس پر استفاده ترین طرح کفپوش را برگزینید. بهتر است از محصولات با برچسب استاندارد و باکیفیت استفاده کنید تا از ماندگاری و مقاومت بالا مطمئن باشید.

قیمت محصول نیز مهم است. در بازار کفپوش وینیل با قیمت‌های متنوعی به فروش می‌رسد.  بر اساس بودجه خود، می‌توانید یک مدل مناسب و با کیفیت را انتخاب کنید. با توجه به این موارد و با دریافت مشاوره از کارشناسان متخصص می‌توانید بهترین مدل کفپوش وینیل را برای فضای خود انتخاب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *