مقالات

3 مدل کفپوش سرویس‌های بهداشتی مناسب بیمارستان

کفپوش سرویس‌های بهداشتی

سرویس بهداشتی و حمام دو مکان مهم در مراکز عمومی محسوب می‌شوند. اگرچه رفت و امد در این فضاها چندان زیاد نیست؛ اما آلودگی که در سرویس‌های بهداشتی ایجاد می‌شود، بسیار زیادتر از چیزی است که تصور می‌کنید. کفپوش سرویس‌های بهداشتی و حمام بیمارستان‌ها، باید کفپوش‌های ایمن و با حداقل آلودگی باشند. در این صورت می‌توان آن‌ها را برای پیشگیری از ابتلای بیماران و کارکنان به بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار داد.

از این رو در ابتدا باید با ویژگی‌های کفپوش‌های سرویس بهداشتی و حمام مناسب بیمارستان‌ها آشنا شوید و سپس یکی از بهترین آن‌ها را خریداری نمایید. در ادامه این مقاله ضمن اینکه قصد داریم شما را با انواع کفپوش سرویس‌های بهداشتی برای بیمارستان‌ها آشنا کنیم، ویژگی‌های این محصولات را نیز بیان خواهیم کرد. پس اگر قصد خرید کفپوش سرویس بهداشتی بیمارستان را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

کفپوش سرویس‌های بهداشتی

ویژگی‌های کفپوش سرویس‌های بهداشتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

هر روز افراد زیادی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در حال رفت و آمد هستند که اکثر آن‌ها بیماران مبتلا به بیماری‌های ویروسی و واگیردار هستند. ممکن است همین افراد به سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل مراکز درمانی وارد شوند و این فضاها را آلوده کنند. فضای سرویس بهداشتی به خودی خود آلوده است؛ اما اگر بیماران مبتلا به بیماری‌های واگیردار از این سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند، شرایط بسیار سخت‌تر خواهد شد.

انتخاب کفپوش سرویس بهداشتی مناسب برای چنین فضاهایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شاید برای طراحی سرویس‌های بهداشتی و حمام در منازل مسکونی، بیشتر به بحث زیبایی شناسی توجه کنید؛ اما برای طراحی سرویس‌های بهداشتی بیمارستان‌ها، بحث ایمنی مهم‌ترین موضوع است. در ادامه به ویژگی‌های کفپوش مناسب سرویس بهداشتی اشاره می‌کنیم.

· آنتی باکتریال

خاصیت آنتی باکتریالی کفپوش سرویس‌های بهداشتی بیمارستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تجمع باکتری‌ها و عوامل بیماری زا روی این کفپوش‌ها، باعث انتقال بیماری‌های مختلف می‌شود. به همین خاطر باید کفپوش‌های سرویس بهداشتی بیمارستان دارای خاصیت آنتی باکتریالی باشند. در این صورت رشد کپک‌ها، میکروب‌ها، قارچ و سایر میکروارگانیسم‌ها در این کفپوش‌ها امکان‌پذیر نیست.

· امکان اجرا با حداقل درز

کفپوش سرویس‌های بهداشتی نباید میکروب و عوامل بیماری زا را در خود جمع کنند. همانطور که می‌دانید درزهای ایجاد شده در کفپوش‌ها می‌تواند عاملی برای جمع شدن عوامل بیماری زا و آلودگی‌ها باشد. در اکثر مواقع این درزها را نمی‌توان به طور کامل تمیز کرد. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم که از کفپوش‌هایی برای سرویس بهداشتی استفاده کنید که دارای حداقل درز هستند. حتی اگر امکان اجرای کفپوش‌ها به صورت بدون درز و یکپارچه وجود داشته باشد، عالی است.

· شستشو و ضد عفونی کردن راحت

شستشوی راحت سرویس‌های بهداشتی محل‌های پر رفت و پر از آلودگی مانند بیمارستان‌ها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این رو باید دیوارپوش‌ها و کفپوش‌هایی که برای سرویس بهداشتی و حمام بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابلیت شستشو و ضد عفونی کردن راحتی داشته باشند. بنابراین، مقاومت کفپوش سرویس‌های بهداشتی در برابر رطوبت و آب، می‌تواند بسیار حائز اهمیت است. تا حد ممکن باید این کفپوش‌ها بتوانند مواد قلیایی و شیمیایی را تحمل کنند تا بتوانید از مواد شوینده و ضد عفونی کننده نیز برای آن‌ها استفاده کنید.

عدم لغزندگی  نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در بیمارستان‌ها چه افرادی در حال رفت و آمد هستند. کودکان، افراد مسن، افراد میان سال و بیمارانی که به سختی می‌توانند تعادل خود را حفظ کنند در بیمارستان‌ها در حال رفت و آمد هستند. حال تصور کنید که در محیطی مانند سرویس بهداشتی، از کفپوش‌هایی استفاده شود که احتمال لیز خوردن افراد را بالا می‌برد. در چنین شرایطی احتمال آسیب‌دیدگی بیماران به حداکثر می‌رسد. یک کفپوش مناسب سرویس بهداشتی بیمارستان و مراکز درمانی، باید خاصیت لغزندگی نداشته باشد تا همه افراد بتوانند بدون لیز خوردن از این محیط‌ها استفاده کنند.

· کیفیت و ماندگاری بالا

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های کفپوش سرویس بهداشتی، کیفیت و ماندگاری بالا است. محیط‌های بیمارستانی، محیط‌های پر رفت و آمدی هستند که هر روز افراد مختلف با نوع کفش‌های متفاوت به این محیط‌ها وارد می‌شوند. کفپوش سرویس بهداشتی که برای بیمارستان‌ها استفاده می‌شود، باید در برابر خراش، پوسیدگی و شرایط مختلف دیگر، از خود مقاومت بالایی نشان دهد. در غیر این صورت این کفپوش‌ها خیلی زود دچار خرابی و پوسیدگی می‌شوند و نیاز به تعویض خواهند داشت. با توجه به اینکه تعمیرات در مراکز درمانی بسیار سخت انجام می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم که با خرید کفپوش‌های باکیفیت برای سرویس‌های بهداشتی احتمال خرابی این کفپوش‌ها را به حداقل برسانید.

کفپوش سرویس‌های بهداشتی

انواع کفپوش سرویس‌های بهداشتی مناسب بیمارستان

حال که با ویژگی‌های کفپوش سرویس‌های بهداشتی مناسب بیمارستان‌ها آشنا شدید، احتمالا به دنبال یک کفپوش مناسب برای این کار می‌گردید. هر نوع کفپوشی که برای طراحی سرویس بهداشتی و حمام منازل مسکونی استفاده می‌شود، نمی‌تواند گزینه خوبی برای استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشد. چرا که خاصیت آنتی باکتریالی برای این کفپوش‌ها بسیار مهم است. در ادامه به کفپوش‌های مناسبی که می‌توان برای سرویس بهداشتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار داد، اشاره می‌کنیم.

1. کفپوش وینیل  برای سرویس بهداشتی بیمارستان‌ها

وینیل یک پلیمر مقاوم و ضد آب است که می‌تواند برای انواع سرویس بهداشتی‌های مسکونی و مراکز پر رفت آمد مانند بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. کفپوش وینیل در گروه کفپوش‌های مقاومی قرار می‌گیرند که هرگز پوسیده یا متورم نخواهند شد. به همین خاطر طول عمر و دوام این کفپوش‌ها بسیار بالاست. یکی از مشخصه‌های خوب این کفپوش‌ها، آنتی باکتریال بودن آن هاست. از این رو روی این کفپوش‌ها میکروب‌ها و عوامل بیماری زا رشد یا تجمع نمی‌کنند. تنوع رنگ بالای کفپوش‌های وینیل به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید آن‌ها را برای هر سبک دکوراسیونی مورد استفاده قرار دهید.

2. کفپوش بتنی برای سرویس‌های بهداشتی

کفپوش‌های بتنی در گروه کفپوش‌های مقاومی قرار می‌گیرند که می‌توان آن‌ها را به صورت درجا در محل نصب کرد. کفپوش‌های بتنی سرویس بهداشتی، مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف دارند.

3. کفپوش اپوکسی برای سرویس بهداشتی

کفپوش اپوکسی،  نوعی کفپوش آنتی باکتریال برای سرویس بهداشتی بیمارستان‌ها است. این کفپوش‌ها بر پایه رزین اپوکسی تولید می‌شوند و از نظر کیفیت، تقریبا  قابل رقابت با بهترین کفپوش‌های دنیا هستند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد کفپوش سرویس‌های بهداشتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با شما صحبت کردیم. اگر نیاز به خرید این کفپوش‌ها را دارید، باید به یک مجموعه معتبر که بهترین این کفپوش‌ها را به شما ارائه می‌کند؛ مراجعه کنید.

شما میتوانید از گروه مشاوره مجموعه پلی فلور از طریق شماره تماس های درج شده در سایت مشاوره کاملی را در زمینه خرید کفپوش دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *